2012. július 29., vasárnap

A Kecsketej és a Levendula


                                                         {Ezt a képet a Recept Doktor küldte kérdésével együtt :)}

Egy nagyon jó barátom a véleményemet kérte egy termékről amit sajnos nem próbáltam ki.  Kecsketejes és levendulás szappanról van szó.  Ezért inkább ennek a terméknek a két fő összetevőjét boncolgatnám most, a kecsketejet és a levendulát.

Kezdük a kecsketejjel.  Nekem az a tapasztalatom hogy a tejes termékek általában mind jó hatással vannak a bőrre.  De a kecsketej nem csak külsőleg van jó hatással hanem belsőleg is.  A kecsketej nagyon hasonlít az emberi anyatejre, ezért is javasolják szoptatáskor hogy ha az anyának nincs elég teje, vagy esetleg nincs ideje és nem akarja baba formulával etetni a gyermekét.  Nagymamám szerint az a gyermek akit kecsketejjel táplálnak nem lesz allergias semmire az élete során.  Tehát eléggé nyilvánvaló hogy a kecsketej igenis jó hatással van az emberi szervezetre.

A tejtermékek önmagukban is nagyon jót tesznek a bőrnek, ugyanúgy mint fogainknak, csontozatunknak.  Régen, az a nő aki megtehette, tejből készített magának fürdőt.  Amikor Gyulán voltam, volt rá lehetőségem kipróbálni egy Kleopátráról elnevezett gyógyfürdőt.  Nagyon egyszerű 20 perces kúra volt, egy egyszemélyes kádba engedtek nekem bő mekeg vizet, és a vízbe tejet és mézet kevertek el.  Nagyon puha volt a bőröm utána és ráadásul nagyon nyugtatónak bizonyult, ezért, ha úgy döntöm a kádban szeretném kényeztetni magamat, akkor néha én is egy-két bögre tejet öntök a fürdővízembe :).

A levendulának is jó hatása van mind belsőleg és külsőleg.  Tudom ajánlani forrázatként fogyasztva a Herbária Levendulavirágzatát, vagy levendula illóolajat a fürdővízbe/párnára csöpögtetni a nyugató hatása miatt (illóolajat lehet a patikában is kérni!).

Gyakran alkalmazzák a levendula illóolajat fürdésnél mivel serkenti a vérkeringést, ezért kiváló gyógyfürdővé válik az idősebb korosztálynak, vagy azoknak akik vérkeringési próblémákkal küszködnek.

Tehát, ezt a terméket nem próbáltam ki, de nem kételkednék jótékony hatásában, én is bármikor kipróbálnám :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése