2012. szeptember 16., vasárnap


A Személyes Patikám: mikkel vagyok harcra kész, amikor megérkezik az influenza szezon

C-vitamin

Ez nagyon fontos, legyen mindig nálunk egész évben, mert erősíti az immunrendszerünket!  A vitaminokkal kapcsolatban annyit tudnék javasolni, hogy csak akkor szedjük, amikor érezzük, hogy betegek leszünk, vagy már megfázás közben.  Ne szedjük rendszeresen, mert hozzászokik a szervezet, és hirtelen abbahagyás után megbetegszünk!  Én ezt tapasztalatból tudom, és többen is már biztos tapasztalták ezt a jó-jó effektust.

Én a Cetebét használom amióta Magyarországon lakom, és erősen tudnám ajánlani mivel, ahogy a dobozon is állítja, nagyon nagy dózisú C vitamint tartalmaz, és nem távozik gyorsan a testből.   Én megelőzésként 1 kapszulát szedek étellel vagy utána, súlyos megfázás esetén 2 kapszulával naponta (ez a max dózis).  Természetesen, mindenki olvassa el a betegtájékoztatót használat előtt!  A Cetebét recept nélkül lehet venni a patikákban.  Én mindig viszek egy nagy dobozzal külföldre (mivel hosszabb időre szoktam az Egyesült Királyságban tartózkodni).

Echinacea csepp

Ez a gyógynövény kiváló megfázás/influenza esetén, én kombinálva szedem a Cetebével megfázáskor.  Ezt is lehet patikákban kérni recept nélkül, de még a drogériákban is árulják (mint pl. a DM vagy a Rossman).  Aki az Egyesült Királyságban él, az talál a Holland and Barrett-ben.  Én jelenleg a Dr. Theiss márkát használom.  Ezt a cseppet a csomagoláson levő utasítások szerint kell alkalmazni.  Én az ajánlott adagot (megelőzés, ill. megfázás esetén) egy mokkáskanál/evőkanálban szoktam csepegtetni.  Szájon keresztüli a bevitel, és javasolt a nyelv alatt tartása, mivel a nyálkahártyán jobban felszívódik, mint hogy ha rögtön lenyelnénk.  Az echinacea cseppnek nincs jó íze, erősen alkoholos, így kissé kellemetlen érzést vált ki a nyelv alatt, de ez nem baj, megéri, többször is megakadályoztam megfázásokat ezzel a kis csodaszerrel J.  Természetesen, mindenki olvassa el a betegtájékoztatót használat előtt!

Egy alternatíva az echinacea-ból való gyógynövényes forrázat.  Egy tasak gyógyteához öntsünk elegendő, forrásban levő vizet, fedjük le, és hagyjuk 15 percig állni.  Tizenöt perc után fogyasztható natúron, vagy lehet ízesíteni mézzel és 100%-os citromlével.  A méznek antiszeptikus hatása van, kiváló torokfájásra.  Akár egy kis friss gyömbért is reszelhetünk teánkba, mivel az is kitűnő megfázások ellen!

Balea Körömvirág Melkfett

Ez egy Balea termék, és, bár nincs mindig otthon, ezt is tudnám ajánlani meleg masszázsként megfázáskor vagy megelőzésképpen.  Körömvirág kivonatú, zsíros testápoló.  Gyönyörű, élénk-sárga a színe, és virágos az illata, sűrű mézre emlékeztet az állaga.  Én a hidegebb évszakokban szoktam használni, kiváló nagyon száraz bőrre.  Illóolaj tartalma jót tesz a bőrnek, mivel regenerálja a hámsejteket, megfázáskor pedig nagyon jó, mivel bedörzsöléskor melegítő hatást vált ki J.

Gyógytea

Balról jobbra: Hársfavirág és borsmenta keverék; csipkebogyó; kamilla
Habár szinte egész évben biztos van valamilyen tea a konyhaszekrényünkben, én a gyógynövényes teákat tudnám ilyenkor ajánlani, főleg a kamillát (gyulladás gátló); az echinaceát (erősíti az immunrendszerünket); a borsmentát (köhögésre, torokfájásra kiváló hűsítő hatásának köszönhetően); és a hársfavirágot (hurutos megbetegedésekre, köhögésre nagyon jó).  Ezekből mind forrázatot készítünk (ennek a módszere az Echinacea csepp alatt megtalálható).  Természetesen erősen ajánlom natúron fogyasztva, vagy mézzel és 100%-os (a legjobb, ha frissen facsart) citromlével, akár friss gyömbért is reszelhetünk bele J.

A csipkebogyó: ez is kiváló megfázás esetén mivel magas a C-vitamin tartalma, csak másképp kel elkészíteni, mint a forrázatos gyógyteákat.  A csipkebogyót hideg vízben áztatjuk minimum 4 órán keresztül, javaslom, hogy egész este áztassuk, így reggelihez lehet fogyasztani.  Azért kell hideg vízben áztatni, mert roncsolódik a C-vitamin szerkezete a hő hatására, ezért soha ne öntsük le forró vízzel!  Ízesítve tudom ajánlani citrommal, mézzel, de önmagában is élvezhető, mivel kellemes a természetes íze.  A csipkebogyót sokat használják természetes ízesítőként gyümölcs teákban, így kiváló élvezeti teaként is fogyasztva J.

Advil (ibuprofén)

Ez nálam mindig van, mivel kiváló fájdalomcsillapító, lázlehúzó, gyulladáscsökkentő.   Ha lázas vagyok, akkor csak ezt szedem, ettől tudok aludni kényelmesen este (nélküle úgy érzem, nem élném túl az influenzát :p).  Én jelenleg a gél kapszulás változatát használom.  Recept nélkül elvileg kiváltható, természetesen olvassuk el a betegtájékoztatót használat előtt!




Alma

Nem csak influenza alatt, de egész évben kötelező!  Egy almát muszáj fogyasztani naponta mivel egy vitamin bomba!  Olcsó gyümölcs, és most van szezonban!  Én itt az Egyesült Királyságban a Braeburn fajtát szoktam  venni mivel kedvelem a ropogós, dús levű, kicsit savanykásabb almákat J.  A bőr, és a hús közti réteg a legfontosabb, ezért soha ne hámozzuk meg az almát fogyasztás előtt!  Ilyenkor kedvem támad egy nagy tál forró, fűszeres almalevesre J (nekem mindig jobban esik forrón, mint hidegen :p).

A következtetés: a szépség (külső és belső) összefonódik a test egészségével! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése